Internetblues |
Weblog Kees | |
vrijdag 20 december 2013 | |
Het was een simpel telefoontje, een week of drie geleden. 'Wij kunnen op uw adres helaas geen internet meer leveren. We stappen over op een ander netwerk en omdat u te ver van de centrale af zit zullen we helaas uw abonnement moeten beëindigen.' 'Dat meent u niet!' 'Ja, helaas wel...' Ik kon er met mijn verstand niet bij. We wonen in een achterstandsgebied qua internet ja, dat wist ik al een tijdje. Maar dat Solcon het laatste draadje dat ons met de bewoonde wereld verbindt ook nog door zou knippen, nee, dat vond ik werkelijk ongelooflijk. Het is 2013 mensen! Er gaan straks mensen naar Mars en dan zou een internetverbinding met de Albert van 't Hartweg een onmogelijkheid zijn? En wat het helemaal onbegrijpelijk maakte is dat mijn broers, respectievelijk 100 en 200 meter verderop, wél van de diensten van Solcon gebruik konden blijven maken. Hoe is het mogelijk! Op mijn vraag aan de medewerker van Socon hoe nu verder kreeg ik de raad om te zien naar een provider die nog wel mogelijkheden zag. Ja, ga er maar aan staan. Daar zit ik helemaal niet op te wachten! Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, het is gelukt. KPN is door mij in het verleden vaak verguisd maar nu staan ze toch weer bovenaan de ladder. Vanmiddag heeft een monteur een internet + bellen aansluiting geïnstalleerd en wat blijkt? De internetsnelheid is met een factor 2 vermenigvuldigd. Hoe dat kan? Ik heb geen flauw idee. Maar wat je niet snapt moet je bewonderen heb ik eens gehoord. En Solcon? Daar ben ik ook blij mee. Heel blij. Want dankzij hen hebben we nu toch een snellere internetverbinding. Echt een bedrijf dat meedenkt met zijn klanten. Geweldig! |