Menu Content/Inhalt
C&A vergt heel veel geduld...
maandag 29 september 2014

Image‘Geduld mevrouw, het komt echt in orde!’ Maar het werd een lang verhaal. Ruim drie weken geleden toog ik met mijn mannen naar het centrum van Rotterdam voor de bruiloft van Marjan & Marco. Vier mannen in hetzelfde kostuum! Dat was onze missie. En zo kwamen we uit bij C&A en deden we een rondje op de heren afdeling. Angelo Litrico is onze favoriet als het gaat om pakken. Een Italiaanse modeontwerper. Leuke vlotte mode met Italiaanse snit. Slim fit voor een leuke prijs. Donkerblauw werd de kleur daar waren we het allen over eens en al snel werd er een feestelijk kleedje gevonden. Maar uiteraard niet in ieders maat voorradig. Het was een pak met een heel klein ruitje, maar omdat het ruitje niet voorradig was, pasten de mannen het streepje, exact het zelfde model. En zo konden de pakken gewoon worden besteld, no problem!

Dus zogezegd zo gedaan, de maten werden genoteerd door de aardige verkoopster, die het uiteraard zwaar had met die mannen van mij. Alles werd nogmaals gecheckt en dubbel gecheckt , want stel je voor… Er werden zes stropdassen uitgezocht, ook daar werden we het snel over eens. Witte overhemden, de extra small voor Rik moest besteld worden, maar ook dit was geen probleem. Terloops zagen de mannen ook nog eens chique schoenen staan. Dus die werden ook aangeschaft maar ook daar  miste een paar, dus die kwamen ook op de bestellijst. Super toch?! De maandag erna zou ik gebeld worden en te horen krijgen of alles daadwerkelijk ook voorradig was. Overhemden, dassen en schoenen rekenden we af en om het te vieren dronken we koffie met gebak bij La Place.

Die maandag liep ik zo’n beetje de hele dag met de telefoon in mijn handen. Maar helaas, geen belletje. Ik mopperde en sprak mijn zorg uit aan tafel. Maar nee, mama moest geduld hebben. Dinsdag nog geen belletje en woensdag ook niet… Dus donderdag trok ik de stoute schoenen aan en pakte de telefoon om te bellen met C&A. Er is in heel Nederland maar één nummer voor deze modezaak dus zette ik me schrap en bereidde me er op voor dat ik wel wat keren doorverbonden zou worden. Maar uiteindelijk kreeg ik dan toch de herenafdeling in Rotterdam centrum aan de telefoon. Luchtig vroeg ik hoe het er met onze bestelling voor stond en of alles inderdaad verkrijgbaar was. Er werd wat gerommeld met papieren aan de andere kant en geruststellend gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Binnen vijf werkdagen zouden alle artikelen binnen zijn. Nou, dat was letterlijk en figuurlijk een pak van mijn hart. Heerlijk, het kan maar geregeld zijn.

Een week ging voorbij, twee weken gingen voorbij… ‘Geduld mama, het komt goed!’ spraken mijn jongens me streng toe. Totdat ik een telefoontje kreeg van C&A. Yes, dacht ik, alles is binnen. Maar nee het waren helaas alleen de schoenen. Ik vertelde dat ik blij was dat de schoenen binnen waren, maar dat ik me zorgen maakte om de rest van de bestelling. ‘Mevrouw, geduld! Het moet uit het gehele land komen, gaat eerst naar het hoofdkantoor en dan komt het pas bij ons filiaal.’ Weer verstreek er een week. De bruiloft komt toch wel akelig dicht bij. Nog maar eens de telefoon gepakt en dit keer zou ik me niet af laten schepen. De verkoopster vroeg me of ik al gebeld was, waarop ik zei, alleen voor de schoenen. Ze zou de bestelling even natrekken en vroeg me een momentje geduld. Vervolgens kwam ze terug aan de lijn: ‘Mevrouw, wat heeft u precies besteld? Welke maten?’ Het begon bij mij te kriebelen, en iets geërgerd vertelde ik haar: ‘Jullie hebben toch de maten opgenomen?’ Waarop ze verder ging: ‘We hebben in elk geval vijf paar schoenen binnen gekregen…’ Ik viel bijna van mijn stoel. We hadden nota bene maar één paar besteld! Ze zou nog een keer gaan kijken en toen vroeg ze me: ’Heeft u gestreepte kostuums besteld of met een ruitje?’ Mijn argwaan werd steeds groter, dit ging niet goed komen. En dat liet ik haar duidelijk weten. Snel schreef ik alle maten op en herhaalde ik onze bestelling. Ze beloofde er alles aan te gaan doen het nogmaals te bestellen. Had wel wat binnen gekregen, maar het was nog niet compleet. Er moest nog één broek besteld worden. Nou, dat viel dan mee. Later werd ik nogmaals gebeld. Maar het hield me het hele weekend bezig… Dus stapte ik vanmiddag in de auto om toch maar eens daadwerkelijk poolshoogte te gaan nemen in de winkel.

Op de herenafdeling kwam er direct een verkoopster naar me toe met de vraag of ze me kon helpen. Ik legde mijn verhaal uit en haar ogen werden groot. ‘Mevrouw als dat maar goed komt, wanneer is die bruiloft? Er gaat hier momenteel zoveel fout.’ Ik kreeg bijna hartkloppingen. Ze ging even naar achter en kwam later met een groot rijdend rek terug uit het magazijn, vol met blauwe pakken, een overhemd en de schoenen. Geen bestellijst, die was kwijt. Maar gelukkig had ik mijn lijstje. Maar hoe we ook zochten we kregen de boel niet compleet. Het waren namelijk gestreepte en geruite broeken en gestreepte jassen door elkaar heen. De moed zonk me in de schoenen. En de verkoopster raadde me aan even te gaan zitten, maar daar was ik niet voor gekomen.

Ze vond het verschrikkelijk voor me en belde de filiaalmanager. Ik hoorde haar zeggen: ‘Kom maar direct hier naar toe, want er is hier een heel boze mevrouw!’ Drie tellen later stond hij voor me, duizend en één excuus makend. Maar wat koop ik daarvoor? Ik deed mijn verhaal, de tranen brandden  in mijn ogen. Hij beloofde dat hij een spoedbestelling zou plaatsen en dat het echt in orde zou komen, want het was nog op voorraad. En dan zal het aanstaande vrijdag binnen zijn. Ongelovig keek ik de man aan. Maar ja, wat moest ik?!  Ik rekende de schoenen en het overhemd af. De overhemden, dassen en schoenen zijn in elk geval binnen. Ik dacht nog bij mezelf, ik koop zes dezelfde boxershorts, want stel dat ze nu straks geen pak hebben?! Ik verliet de winkel en liep richting auto, toen ineens mijn mobiel overging. C&A?!

Helaas, het pak met ruit was toch niet verkrijgbaar in alle maten, dus zat er niets anders op dan over te gaan op het streepje. Maar het komt nu echt in orde hoor mevrouw! Ik wilde het wel uitschreeuwen, hoe is het mogelijk?! Wat moest ik hier nu mee???? Grote teleurstelling! En boos schreef ik in de gezinswhatsapp: ‘Ik ben er helemaal klaar mee! Gaan jullie allemaal maar in een en hetzelfde boxershort!!!’ Het bleef akelig stil aan de andere kant, geen reactie…

We wachten vrijdag maar weer af. Maar er bestaat dus een grote kans dat de mannen over tweeëneenhalve week, niet in pak verschijnen op de bruiloft van M&M. Het worden misschien wel boxershorts, hopelijk schijnt de zon. Ik ben benieuwd of C&A nog wat laat horen vrijdag. Wordt vervolgd. Misschien moet ik nog even geduld hebben…

 

 

Klik hier!

Klik hier
designed by www.madeyourweb.com