Bloem.com |
dinsdag 22 januari 2019 | |
Wat een fantastisch idee! Je bloemen aanbieden via Bol.com. Echt weer zoiets waarvan ik denk ‘wat dom dat ik daar zelf niet op ben gekomen!’ Want als je de keten wil omzeilen is er natuurlijk niets beters dan dat. Rechtstreeks contact met de consument, yes! Ik ben er meteen een kijkje gaan nemen. Het was al een tijdje geleden dat ik die website had bezocht. Meestal kom ik er voor het bestellen van Sinterklaascadeautjes, maar dat hebben we de laatste keer niet gevierd. Bovenaan vul ik in waar ik naar opzoek ben. Bloemen. Vervolgens krijg ik diverse categorieën te zien. Bloemen, planten, bloembollen. Ah, vandaar de naam Bol.com natuurlijk. Daar zijn ze vast ooit mee begonnen. Zo schijn je ook brood online te kunnen bestellen op Bakker.com. Of haal ik nu een paar dingen door elkaar? Als ik op Bloemen klik zie ik vooral rozen in een grote ronde Flowerbox. Verder kom ik boeketten tegen. Biedermeiers, brievenbusbloemen, van alles en nog wat. Te bestellen bij slimme internetaanbieders die kennelijk Bol.com ook hebben ontdekt. Ik kom nog niet direct tulpen-, chrysanten- dan wel gerberakwekers tegen. Ik vermoed dat wij ook de eerste matricariatelers zullen zijn op dit platform. Als ik eerlijk ben dan denk ik dat het nog wel even zal duren voordat het zover is. Want welke consument zit nu te wachten op een bosje van dit of van dat? Rozen, oké. Tulpen ook nog wel. Lelies misschien, maar dan moet je er wel een cursus vlekken verwijderen bij doen. Al die andere kwekers zijn dolblij met Bloomon en aanverwante webwinkels. Jij levert je bloemen en zij maken er een heel divers boeket van. Voorlopig doen we het nog maar met Floriday. En dat is al uitdaging genoeg. We hebben inmiddels tweemaal de overstap gemaakt van Floramondo naar Floriday en weer terug. De eerste keer werden de ingevoerde klokvoorverkoopprijzen niet automatisch overgenomen en de tweede keer kwamen er geen pushberichten bij transacties. Opstartproblemen denk ik. Nee, er is nog een lange weg te gaan naar Bloem.com. |